«ДІЛОВІ МАЛЮКИ» нашого центру
Кожна мама прагне дати своїй дитині|дитині| все найкраще. Оточити її любов'ю, турботою, ласкою, ніжністю. Загальновідомо, що дитина, що виховується в любові і ласці, є психологічно здоровішою, ніж діти, що не отримали|одержували| все це. Тоді звідки беруться проблеми, пов'язані з розвитком, здоров'ям дитини, не дивлячись на усі зусилля батьків. Насправді не все так просто. Сьогодення вимагає від малюка бути обізнаним в багатьох речах, які нам видаються ще дорослими для них. Соціум та його правила жорстокі, і маленькому ніжному маляті важко самостійно відшукати в собі резерв для успішної соціальної адаптації. Виростити дитину - творця, допомогти їй повніше розкрити свої можливості і здібності, навчити її не лише оперувати отриманими знаннями, але і генерувати власні ідеї, успішно втілюючи їх в життя, при цьому зберігши і укріпивши і етичне і фізичне здоров'я, - чи не це мрія кожного батька? Упевнені, що якщо ми орієнтуватимемося на особистість дитини, то зможемо виховати його відповідно до його природи, здібностей і можливостей. На сьогоднішній день у великих містах батьки мають змогу обирати спеціальні заклади, що надають допомогу батькам з питань розвитку дитини у ранньому віці. Ранній розвиток дитини у таких умовах - коли мама має можливість індивідуально корегувати його і бути поруч з дитиною у перших кроках її пізнання соціуму – не дань моді. Це необхідність сьогодення. Ще класик психологічної науки Л.С.Виготський писав про необхідність створення для дитини зони найближчого розвитку, тобто ситуації, яка спонукає розвитку дитини, так як вона заглядає в наступний віковий період дитини.
Необхідність раннього розвитку дитини і в тому, що освітянські програми середньої освіти передбачають що дитина, яка приходить до школи, вже має достатній рівень підготовки і знань, а яким чином здобувати ці знання, як навчитися швидко мислити, бути уважним, мати достатній рівень креативності на жаль не передбачено. Сьогодні йде багато суперечок серед батьків, педагогів про те, що період дитинства все більше переходить у форму навчання і дітям ніколи бути просто дітьми, гратися, бігати, бути безпосередніми, тощо. Сучасні методики намагаються поряд з вихованням доброти, емоційної чуйності, вольових зусиль тощо, що, безумовно, сприяє кращій соціалізації особистості дитини в суспільстві, намагаються виховувати психофізичні якості як здатність, що характеризується єдністю психомоторики й ресурсних фізіологічних можливостей організму дитини. Зрозуміло, що психофізичні якості мають певну фізіологічну, а деякі навіть генетичну обумовленість і залежать не стільки від впливу родини, середовища й системи дошкільної освіти, скільки від морфофункціонального стану певних фізіологічних систем, ґенетичного коду й конституціональних особливостей організму конкретної людини, а тому їх неможна виховуватися, а тільки розвивати. Виховувати, на нашу думку, можна потребу (як одне з особистісних якостей) дитини в отриманні нової інформації тощо.
Один з мислителів сучасності Ошо пише про материнство так: «Ще до того, як дитина з'явиться|, потрібно вітати її як незалежну істота, як особистість зі всіма правами, а не просто як свою дитину. Необхідно проявляти до дитини глибоку повагу. Добре все, що природно, навіть якщо інколи це завдає тобі труднощів і клопіт».
Еріх Фромм в своїй книзі «Мистецтво любити» пише про взаємини матерів і дитина таким чином: «Функція матері - забезпечити безпеку дитини. У ідеальному випадку материнська любов не повинна стояти на дорозі дорослішання дитини|дитини|, не повинна намагатися отримати вигоду з його безпорадності, мати повинна вірити в життя, а значить, не бути занадто тривожною і не заражати своєю тривогою дитина. Частиною її життя має бути бажання, щоб|аби| її дитя стало самостійним і врешті-решт відокремилося від неї».
У центрі дитячої та юнацької творчості уже два роки працює студія раннього естетичного розвитку дитини «Ділові малюки». Концепція нашого центру полягає в тому, що дитина має розвиватися у творчості, залученою в мистецтво, музику, танець.
Мета нашої роботи - за допомогою елітарних педагогічних технологій і індивідуальних програм зробити розвиток малюка природнім і радісним|річчю|, виховати компетентну особу, здатну добитися успіху в житті. До виконання цієї місії ми залучаємо|приваблюємо| зосереджених педагогів, професіоналів, творчих, активних, люблячих дітей і свою роботу. Ми створюємо таке середовище, яке спонукає саморозвиток і самопізнання дітей, стимулює пізнавальну активність, збуджує і підтримує інтерес до творчості, допомагає розкритися індивідуальним здібностям, дає можливість удосконалювати навики міжособових стосунків. Принцип, що закладений в методику роботи - вільний вибір дитини. Важливо пам'ятати ще цей головний момент при вихованні дітей. Дитина - це окрема, інша особистість. Це говорить про те, що у неї є своя власна дорога, по якій вона повинна йти. Дуже часто батьки забувають про це, їм так хочеться, щоб їх дитина має реалізувати в житті те, чого не досягли вони. Те, що всі перераховані факти впливають тим або іншим чином на психічне здоров'я дитини|дитини|, це безперечно. Але|та| лякатися не варто. Є певні знання, які допомагають впорається з труднощами в процесі виховання дитини.