Понеділок, 12.04.2021, 04:20 | Головна| Мій профіль| Вихід
Ви увійшли як Гість| Група "Гості" | RSS


Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 68
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

 

Матеріали досвіду роботи з проблеми

«Школа лідерів як технологія формування соціальної активності

підлітків в умовах трансформації суспільства»

 

 

Керівник гуртків соціально-реабілітаційного

та гуманітарного напрямів,

Шепетівського міського центру

дитячої та юнацької творчості

Рули Світлани Миколаївни

2017

Перелік матеріалів досвіду

 

Картка обліку об’єкта передового педагогічного досвіду

Характеристика педагога

Анотація досвіду

Опис досвіду з питання «ШКОЛА ЛІДЕРІВ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА»

Додатки

1. Методична розробка «Кейс юного тренера волонтера»

2. Методична розробка «Школа лідерів. Розробки занять»

3. Відеопроект «Самоврядування - це МИ»

4. Соціальний проект «Дівчинка з опущеними очима»

5. Відеопроект «Нове покоління П»

6. Відеопроект «Простір, якого не торкається час»

7. Презентація сайту «Школа лідерів Шепетівки»

8. Презентація проекту «Міський конкурс газети лідерів учнівського самоврядування»

9. Проект " У нас краще"

10. Презентація проекту «Регіональний форум «Роль учнівського самоврядування у збереженні культурної спадщини рідного краю»

11. Проект "Поза межею байдужості"

12. Презентація проекту «День здоровя – щодня»

Картка обліку об’єкта педагогічного досвіду

Тема досвіду: «Школа лідерів як технологія формування соціальної активності підлітків в умовах трансформації суспільства».

Автор досвіду: Рула Світлана Миколаївна

1974 року народження,

освіта вища, керівник гуртків

соціально-реабілітаційног

та гуманітарного напрямів

спеціаліст вищої категорії,

педагогічний стаж – 23,5 років.

Короткий зміст досвіду.

Інноваційний шлях розвитку суспільства можна забезпечити, сформувавши покоління людей, які мислять і працюють по-новому. Звідси – значна увага до загального розвитку особистості, її комунікативних здібностей, засвоєння знань, самостійності у прийнятті рішень, критичності та культури мислення, формування інформаційних і соціальних навичок, адаптація системи освіти до норм стандартів та основних положень європейського простору освіти, забезпечення соціального контексту освіти, що дасть можливість випускникам навчальних закладів формувати свою професійну кар’єру на принципах соціальної справедливості, відповідальності, загальнолюдських цінностей.

Актуальність досвіду полягає в можливості спробувати себе в якості адміністратора, координатора, керівника. Практично спробувати працювати в команді, визначати пріоритети діяльності, формувати стратегічні завдання:

реалізація суспільно-корисних проектів та ініціатив, що сприятимуть саморозвитку;

вдосконалення комунікативних навичок;

залучення до спільної діяльності;

ефективна співпраця з адміністрацією в межах визначених завдань;

проектна діяльність.

 

Досвід узагальнено у формі добірки матеріалів.

 

Адреса досвіду: м. Шепетівка, вул. Проспект Миру , 8,

Шепетівський міський центр

дитячої та юнацької творчості

e-mail:art-craft@ukr.net

Форми поширення досвіду:

- виступи на засіданнях обласного методичного об'єднань керівників гуртків ;

- проведення відкритих занять, форумів, конференцій .

 

Характеристика

Рули Світлани Миколаївни

керівник гуртків соціально-реабілітаційного та гуманітарного напрямів

Шепетівського міського центру дитячої та юнацької творчості

1973 року народження,

освіта вища,

стаж роботи 23,5 роки

Рула Світлана Миколаївна працює на посаді керівника гуртків Шепетівського міського центру дитячої та юнацької творчості з 2009 року. За роки своєї праці зарекомендувала себе висококваліфікованим, творчим педагогом, професійно компетентним, досвідченим у вирішенні проблем реформування позашкільної освіти. Має високий рівень науково-теоретичної та методичної підготовки. Виявляє високий рівень професіоналізму. Досконало володіє сучасними формами та методами організації життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу. Керівник гуртка постійно працює над оновленням змісту форм і методів навчання, використовуючи сучасні інноваційні форми та методи роботи з дітьми. На заняттях впроваджує інтерактивні методи навчання, що дають змогу вихованцям знаходитись у постійній взаємодії один з одним, керівник гуртка стимулює активну творчу діяльність всього колективу загалом, і кожного вихованця зокрема. Під час проведення занять передбачає моделювання життєвих ситуацій, використовує рольові ігри. Володіє технологією особистісно-зорієнтованої організації педагогічного процесу, що сприяє формуванню у вихованців цінностей, навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дають змогу керівнику стати справжнім лідером дитячого колективу. Ефективним є співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, індивідуальне), де учні та вчитель є рівноправними рівнозначними суб’єктами. У виховній роботі значну увагу приділяє родинному вихованню. Забезпечує умови для формування національної свідомості, набуття вихованцями соціального досвіду, успадкуванню духовних надбань української культури. Його вихованці є учасниками та призерами міських, обласних, Всеукраїнських та міжнародних конкурсів. Так, вихованці Школи лідерів Шепетівки стали призерами Всеукраїнського конкурсу відеопроектів «Вільні від насильства» (2015), XIII Міжнародного фестивалю-конкурсу дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах» (2016), Всеукраїнського відкритого літературно-музичного фестивалю «Розстріляна молодість» (2017), Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості присвяченого Дню Землі (2017), XXII Всеукраїнського відкритого фестивалю

кіно та телебачення «Веселка» (2017), Всеукраїнського конкурсу юних фотоаматорів «Ми-діти України» (2017) тощо.

У 2014-2017 була керівником обласного методичного об’єднання керівників гуртків соціально-реабілітаційного напряму. Бере активну участь у методичних заходах закладу, міста, області. Автор навчальних програм для позашкільних навчальних закладів соціально-реабілітаційного та гуманітарного напрямів.

С.М. нагороджена грамотою Департаменту освіти і науки ХОДА, грамотами та подяками УДЦПО, ХОЦНТТУМ, подякою УНМЦ ППСР, Почесною грамотою ШМР, лауреат премій міського голови .

Відзначається високим рівнем загальної культури, моральними якостями, педагогічним тактом. Користується авторитетом серед вихованців, батьків, колег по роботі.

Досвід роботи з питання «Стимулювання соціальної активності вихованців в умовах трансформації суспільства» вивчається відповідно до наказу Шепетівського міського ЦДЮТ від 16.10.2016 № 39.

Рула С.М. за педагогічні напрацювання заслуговує на присвоєння педагогічного звання «керівник гуртка-методист».

 

Директор О.М. Попович

 

Анотація

педагогічного досвіду Рули Світлани Миколаївни,

спеціаліста вищої категорії, керівника гуртків соціально-реабілітаційного та гуманітарного напрямів Шепетівського міського центру дитячої та юнацької творчості

Тема досвіду: Школа лідерів як технологія формування соціальної активності підлітків в умовах трансформації суспільства

Постановка проблеми і її актуальність.

На сьогодні в нашій країні, на жаль, дещо недооцінюються громадська зрілість, громадська активність, уміння молодих людей самостійно організовувати своє життя, аргументовано і впевнено пояснювати ті чи інші рішення та вчинки. Проте кожна хвилина, вкладена учнями в ефективну громадську діяльність сьогодні, – це реальний результат завтрашнього дня, бо ж завтра починається сьогодні. Майбутнє залежить від внеску кожного з нас, а за кожним із нас, освітян, стоять сотні учнів. Зміни у суспільстві вимагають від нас інтеграції та мобілізації внутрішніх ресурсів – зокрема, учнівського активу.

Інноваційний шлях розвитку суспільства можна забезпечити, сформувавши покоління людей, які мислять і працюють по-новому. Звідси – значна увага до загального розвитку особистості, її комунікативних здібностей, засвоєння знань, самостійності у прийняті рішень, критичності та культури мислення, формування інформаційних і соціальних навичок, вміння випускникам навчальних закладів формувати свою професійну кар’єру на принципах соціальної справедливості, відповідальності, загальнолюдських цінностей.

Пошук оптимальних форм соціального виховання в умовах позашкільної освіти вимагає по-новому поглянути на завдання підготовки конкурентоспроможної, відповідальної, соціально-активної особистості, з чітко вираженою громадянською позицією, здатної до постійного самовдосконалення. Однією з умов формування соціально активної, діяльної особистості майбутнього фахівця виступає технологізація освітнього процесу.

Реалізація технологічного підходу у формуванні соціальної активності студентів формується на основні принципів технологізації виховання:

– створення спільної для всіх організаційної форми виховання (спеціально організованої позашкільної діяльності), спрямованої на формування соціальної активності підлітків;

– індивідуалізація даної діяльності, доведення її до кожного суб’єкта виховної системи закладу.

Школа лідерів - як технологія формування соціальної активності підлітків вимагає створення оптимально послідовної соціально-педагогічної діяльності, що організовується в рамках позащкільної роботи з учнями, що дозволяє отримати оптимальний результат у вигляді сформованості на високому рівні компонентів соціальної активності особистості, у відповідність з запрограмованими витратами часу і коштів. Це система традиційних та інноваційних виховних засобів, спрямованих на поетапне формування соціальної активності особистості, які сприяють успішній соціалізації особистості.

Зв'язок опису досвіду з джерелами.

Аналіз останніх досліджень і публікацій дає можливість зробити висновок, що проблема формування соціальної активності особистості підлітка завжди перебувала в центрі уваги дослідників. Поняття «соціальна активність» широко використовується у працях філософів, психологів, педагогів і соціологів. Різним аспектам формування соціальної активності присвячені дослідження педагогів Є. Белозерцева, Л. Вохминової, Б. Вульфова, О. Газмана, С. Дармодехіна, Л. Захарової, А. Зосімовского, Л. Іванова. Різні аспекти проблеми виховання соціально активної особистості розкрито в працях І. Беха, О. Чугунової, Т. Мальковської, Н. Остапенко, І. Павловата інших.

Природа та сутність феномену соціальної активності, її структура та загальні закономірності розвитку розкрито у роботах К. Абульханової-Славської, Є. Ануфрієва, О. Леонт’єва, А.В. Мудрика, Т. Мальковської, В. Петровського, С. Рубінштейна та ін.

Окремі аспекти проблеми формування соціальної активності особистості стали предметом дисертаційних досліджень останніх років: Н. Клімкіна «Формування соціальної активності підлітків із неповних сімей у навчально-виховному процесі основної школи», О. Тельна «Формування соціальної активності незрячих учнів молодшого шкільного віку засобами рольової гри», Л. Нафікова «Формування соціальної активності слабозорих молодших школярів засобами музичного мистецтва», В. Косовець «Розвиток соціальної активності молоді в умовахсоціокультурного середовища села» та інших.

Мета досвіду полягає в систематизації заходів, проектів та методів у технологію формування лідерських компетенцій підлітків з метою профілактики і усунення факторів негативного впливу на дитину наслідків суспільних трансформацій

Завдання:

здійснити аналіз множинності інститутів соціального впливу на особистість підлітка, які виступають одним із чинників формування соціальної активності

проаналізувати чинники та складової його соціального становлення, та утвердження себе як члена певної спільноти, суспільства через суспільно-громадську, комунікативну, екологічну, трудову, художньо-творчу та інші види позашкільної діяльності

розробити критерії виявлення ефективності педагогічної технології школи лідерів

систематизувати технологію школи лідерів як сукупність традиційних та інноваційних виховних засобів, спрямованих на поетапне формування соціальної активності особистості, які сприяють успішній соціалізації підлітків

розробити практичні рекомендації з питань застосування технології школи лідерів у роботі координаторів лідерів учнівського самоврядування, соціальних педагогів, практичних психологів

Об’єкт досвіду: процес формування соціальної активності підлітків через технологогічний підхід.

Предмет досвіду: педагогічні заходи, проекти та методи які у сукупності складають технологію формування лідерських компетенцій підлітків.

Методи дослідження.

Вивчення літератури, педагогічної документації та результатів навчально-виховної діяльності, педагогічне спостереження, педагогічне проектування, класифікація фактів, їх систематизація, соціально-психологічний аналіз і узагальнення; вивчення результатів діяльності роботи школи лідерів м.Шепетівки.

Новизна педагогічних ідей.

Виховний потенціал учнівського самоврядування школи лідерів формує соціальні можливості, розвиває самодіяльність й ініціативу дітей, забезпечує здатність самостійно приймати рішення, культивує в учнівської молоді позицію, за якої вона є господарем власних дій, формує системні соціальні якості, в якій виявляється та реалізується рівень соціальності юних лідерів, тобто глибина та повнота їх зв’язків з соціумом. Школа лідерів передбачає послідовність соціально-педагогічної діяльності, що організовується в рамках позашкільної роботи зі підлітками, що дозволяє отримати оптимальний результат у вигляді сформованості на високому рівні компонентів соціальної активності особистості, які сприяють їх успішній соціалізації.

Результативність і оптимальність технології школи лідерів виявляється у досягненнях вихованців, їх активності та сформованої самоорганізованості. Випускники школи лідерів є активними лідерами саморядування в Хмельницькій області, учаниками школи громадянської активності та волонтерської участі «Агенти змін» МАН, учасниками Академії лідерства України, лідерами студентського самоврядування, членами обласної ради лідерів учнівського самоврядування, активними учасниками проектів та заходів всеукраїнського, обласного та міського рівнів. Протягом трьох років вихованці школи лідерів є переможцями міжнародних, всеукраїнських, обласних та міських конкурсів та проетів:

Перемога у всеукраїнському конкурсу відеопроектів з подолання всіх форм насильства щодо дітей та просування прав людини і демократичного громадянства «Вільні від насильства» Міністерства освіти та науки Міністерство освіти і науки України та Офісу Ради Європи в Україні (представлений проектом «Зміцнення та захист прав дітей в Україні», що фінансується за сприяння Уряду Норвегії) у номінації Документальна робота (2015 р.)

Диплом ІІІ ступеня XIII міжнародного фестивалю –конкурсі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах» у номінації телефільм (2015 р.)

Диплом лауреата XIV міжнародного фестивалю –конкурсі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах» у номінації фоторепортаж (2016р)

Диплом ІІІ ступеня XIV міжнародного фестивалю –конкурсі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах» у номінації фото у журналістському марафоні (2016 р.)

Диплом ІІ ступенів Всеукраїнського відкритого фестивалю дитячої та юнацької творчості присвяченого Дню Землі у номінації «Громадська думка» (2017 р.)

Дипломи І-ІІІ ступенів Відкритого фестивалю дитячого кіно та телебачення «Веселка» (2017 р.)

Дипломи І-ІІІ ступеню Всеукраїнського відкритого фестивалю юних фотоаматорів «Ми-діти України» (2017 р.)

Практичне значення одержаних результатів:

Вихованці школи лідерів мають можливість спробувати себе в якості адміністратора, координатора, керівника, вчитися працювати в команді, визначати пріоритети діяльності, формувати стратегічні завдання і тактику їх виконання – тобто на практиці застосовувати знання, отримані під час навчання; отримують можливість реалізувати суспільно корисні проекти та ініціативи, що сприяє не тільки саморозвитку, а й розвитку громади, вдосконалюють комунікативні навички: знаходження аргументів для інших з метою залучення їх до діяльності, вчаться ефективно співпрацювати з адміністрацією в межах визначених завдань а також отримують можливість організовувати творчі, цікаві справи, випробовувати себе у різних якостях та ролях. Отже, практична значущість даного досвіду полягає в систематизації заходів проектів та методів у технологію формування лідерських компетенцій підлітків з метою профілактики і усунення факторів негативного впливу на дитину наслідків суспільних трансформацій

Провідна ідея

Учнівське самоврядування – це засіб реалізації учнівською громадою своїх прав, обов’язків та ініціатив через прийняття рішень, їх впровадження за допомогою власних ресурсів у життя, співпрацю з адміністрацією. Самоврядування дає можливість вирішувати питання і проблеми, що їх стосуються. Воно потребує системного навчання і творення формалізованої нормативної бази – на нашому прикладі Школа Лідерів Шепетівки, задля гармонійного «включення» учнівської активності в соціально-активну діяльність

Опис досвіду роботи з проблеми

Досвід є модифікаційний, адже пов’язаний з удосконаленням та раціоналізацією відомих методик, ідей тощо.

Об’єкт: Шепетівський міський центр дитячої та юнацької творчості; «Зразковий художній колектив студія спортивно-бального танцю «Браво»».

Адреса: 30400, просп. Миру, 8, м. Шепетівка, Хмельницька обл.;

тел. (03840)53764; e-mail: art-craft@ukr.net

Досвід вивчали: завідувач методичним кабінетом управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради Петрук Г.Г., спеціаліст I категорії з виховної роботи та позашкільної освіти Підопригора Л.М., методист з виховної роботи управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради Сокальська Т. П.

Термін вивчення досвіду: квітень 2012 р. – грудень 2014 р.

Сутність досвіду полягає в створенні цілісної системи соціально-виховного впливу на вихованців під час занять хореографією в основу якої покладено актуальні теоретичні підходи до формування виховної системи в сучасному хореографічному колективі, а також новітні інноваційні технології в навчальному та тренувальному процесі хореографічного мистецтва.

Очікуваний результат: ознайомлення з елементами культури народів України, світу;

формування гуманістичних загальнолюдських цінностей, характерних для сучасного громадянина світу;

формування пізнавального інтересу до мистецтва, зокрема музичного і хореографічного;

оздоровлення організму, корекція фізичних вад і психологічних відхилень, розвиток фізичних якостей – сили, рухливості, вимогливості, легкості, спритності та ін., формування краси і виразності рухів та танців;

розвиток творчих здібностей молоді, мотивації, художньо-образного асоціативного мислення, уяви, фантазії, формування досвіду активної художньо-естетичної діяльності, стимулювання проявів імпровізації;

виховання рис колективізму, культури, спілкування, усвідомлення своєї індивідуальності; формування позитивних рис характеру – наполегливості, вимогливості, терпіння, поваги, доброзичливості тощо;

формування основ позитивного ставлення до людей протилежної статі, вмінь спілкування з ними.

 

ШКОЛА ЛІДЕРІВ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ

ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНОЇ

АКТИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП ……………………………………………..……………….

РОЗДІЛ 1. ШКОЛА ЛІДЕРІВ ЯК СПОСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ …………………………...……..

1.1. Мета і завдання школи лідерів …………..……………...……

1.2. Функції школи лідерів ……………………….……….………...

2.2. Формування ключових компетентностей підлітків шляхом участі в учнівському самоврядуванні……………………………………………..

ВИСНОВКИ …………………...………………………………………

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ………………………...

ДОДАТКИ ………………………………………………….………….

ВСТУП

Актуальність питання. На сьогодні в нашій країні, на жаль, дещо недооцінюються громадська зрілість, громадська активність, уміння молодих людей самостійно організовувати своє життя, аргументовано і впевнено пояснювати ті чи інші рішення та вчинки. Проте кожна хвилина, вкладена учнями в ефективну громадську діяльність сьогодні, – це реальний результат завтрашнього дня, бо ж завтра починається сьогодні. Майбутнє залежить від внеску кожного з нас, а за кожним із нас, освітян, стоять сотні учнів. Сьогоднішній день вимагає від нас інтеграції та мобілізації внутрішніх ресурсів – зокрема, учнівського активу.

Інноваційний шлях розвитку суспільства можна забезпечити, сформувавши покоління людей, які мислять і працюють по-новому. Звідси – значна увага до загального розвитку особистості, її комунікативних здібностей, засвоєння знань, самостійності у прийняті рішень, критичності та культури мислення, формування інформаційних і соціальних навичок; адаптація системи освіти до норм, стандартів та основних положень європейського простору освіти; забезпечення соціального контексту освіти, що дасть можливість випускникам навчальних закладів формувати свою професійну кар’єру на принципах соціальної справедливості, відповідальності, загальнолюдських цінностей.

Школа Лідерів потрібна учням тому, що це:

практична школа для тих, хто хоче спробувати себе в якості адміністратора, координатора, керівника, хто бажає навчитися працювати в команді, визначати пріоритети діяльності, формувати стратегічні завдання і тактику їх виконання – тобто на практиці застосовувати знання, отримані під час навчання;

можливість реалізувати суспільно корисні проекти та ініціативи, що сприятиме не тільки саморозвитку, а й розвитку громади;

постійне вдосконалення комунікативних навичок: знаходження аргументів для інших з метою залучення їх до діяльності, ефективна співпраця з адміністрацією в межах визначених завдань;

шлях до такого суспільства, коли громада (в даному випадку – учнівська спільнота) висуває своїх лідерів і вчиться контролювати їхні дії;

можливість робити організовувати творчі, цікаві справи, випробовувати себе у різних якостях та ролях.

Школа Лідерів – це засіб формування нового типу культури. Переліку вагомих позитивних впливів учнівського самоврядування на навчально-виховний процес важко опонувати. Хоча, з іншого боку, варто зауважити, що в учнівського самоврядування, як і в будь-якого іншого громадського руху, є свої ризики та загрози.

Сутність досвіду визначена положеннями формування нового типу культури, який передбачає опанування учнівською молоддю нових моделей поведінки та діяльності. Важливим моментом діяльності школи лідерів учнівського самоврядування є формування патріотизму в молодих громадян. Значна увага має приділятися моральності молоді. Свідомий громадянин України – це, насамперед, морально стійка людина, яка веде здоровий спосіб життя, є працелюбною, підприємливою, скромною, совісною, милосердною, без шкідливих звичок та ін.. Вважаю, що об’єктивне існування цілісного людського індивіда утворює підставу для системного об’єднання адекватної інформації про нього, отриманої різними методами, які зосереджують увагу на різних властивостях цього індивіда. Реалізація його можлива у випадку творчої співпраці з педагогами закладу над питаннями збереження психологічного здоров’я, визначенні інтенції психологічної діяльності у позашкільному закладі художньо-естетичного напрямку.

Провідна ідея. Учнівське самоврядування – це засіб реалізації учнівською громадою своїх прав, обов’язків та ініціатив через прийняття рішень, їх впровадження за допомогою власних ресурсів у життя, співпрацю з адміністрацією. Самоврядування дає можливість вирішувати питання і проблеми, що їх стосуються. Воно потребує системного навчання і творення формалізованої нормативної бази – на нашому прикладі Школа Лідерів Шепетівки, задля гармонійного «включення» учнівської активності в соціально-активну діяльність

Практична значущість: даного досвіду полягає в систематизації заходів проектів та методів у технологію формування лідерських компетенцій підлітків з метою профілактики і усунення факторів негативного впливу на дитину наслідків суспільних трансформацій

Форми поширення досвіду:

- виступи на засіданнях обласного методичного об'єднань керівників гуртків ;

- проведення відкритих занять, форумів, конференцій .

РОЗДІЛ 1. ШКОЛА ЛІДЕРІВ ЯК СПОСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Наш час потребує лідерів нової формації., людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам ХХІ століття.

Ось чому необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямованні на активну участь у громадському житті, молоді, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших. Цілком очевидно, що навички управління суспільством стануть надбанням людини тоді, коли участь в учнівському самоврядуванні сприятиме набуттю вихованцем необхідних знань, умінь і досвіду соціальної дії.

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Найвідчутніші результати у формуванні соціально компетентної молоді дає широка варіативність учнівського самоврядування.

Школа Лідерів – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагають учням організувати власне життя своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме вчителі їх забезпечують. Головною умовою розвитку самоврядування є наявність педагогів, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями.

Саме від педагогів залежить, чи зможе він довіряти учням, самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя, чи зуміє переконати їх у тому, що, крім них, ці обов’язки ніхто не зможе виконати. Тільки тоді самоврядування стане потребою колективу. Учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організаційність, що виявляється у загальній захопленості справою, нових ініціативних, високому рівні відповідальності за спільну справу.

1.1. Мета і завдання школи лідерів

Зараз розвивається нова технологія навчально-виховного процесу на основі самоврядування. Байдужість або недовіра до учнівської ініціативи можуть згубно позначитися на паростках учнівського самоврядування. Для учнівського самоврядування відкрилися цілком інші перспективи, а саме: бути реальною часткою педагогічного процесу (участь та співпраця дорослих і дітей у спільних справах).

Саме в дитинстві людиною усвідомлюється її роль у вирішенні справ громадянського життя як основи подальшої позиції в дорослому житті. Однією із форм залучення дітей до участі у громадському житті є учнівське самоврядування[7].

Учнівське самоврядування будується на підставі співзвучних потреб дитини на суспільстві. Головною задачею педагогів у цій системі є постійна підтримка мотиваційної сфери дитини, тобто підтримання такого стану, за якого стає необхідним постійне самовдосконалення та бажання і наміри стати гідним громадянином держави. Разом із тим реалізація завдань з організації учнівського самоврядування в школі пов’язана з необхідністю подолання такої суперечності: з одного боку, самоврядування потребує самостійності школярів, з іншого – воно неможливе без удосконалення педагогічного керівництва. Самоврядування не означає залишення дітей сам на сам, а є об’єктом і результатом найскладнішої, найвищої форми керівництва дитячим колективом.

Слід зауважити, що метою роботи дитячого самоврядування є згуртування учнівської молоді на корисні, добрі справи, виховувати в них кращі риси громадянина України, захищати їх права, інтереси, робити життя учнів насиченим і цікавим.

1.2. Функції школи лідерів

Основними функціями є:

організаторська – самостійно керує своєю суспільно корисною діяльністю;

виховна – стає носієм моральних переконань;

стимулююча – сприяє формуванню морально-ціннісних стимулів усіх суспільно корисних справ, регулює поведінку своїх членів, їх відносин.

Функціонування в школі учнівського самоврядування спонукає дітей краще вчитися, оскільки згідно зі Статутом членами парламенту можуть бути лише учні з певними навчальними досягненнями.

Про доцільність надання школярам прав і свобод щодо їх участі у житті школи свідчить висока ініціативність та активність дітей.

Одним із завдань педагогічного колективу є створення комфортних умов у школі для реалізації навчально-виховного процесу, який має відбуватися на принципах діалогу між учнем і вчителем. Між суб’єктами навчання та виховання здійснюється постійний обмін інформацією. Лише в такому випадку забезпечується результативність освітньої системи.

2.2. Формування ключових компетентностей підлітків шляхом участі у Школі Лідерів

Учнівське самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими людьми[6].

У нашій школі відбувається активна співпраця педагогічного та учнівського колективів в різних сферах:

навчальній;

правовій;

інформаційній;

спортивній;

культурній;

сфері дозвілля.

Завдяки участі дітей у різних виховних заходах зростає соціальна активність та відповідальність в процесі практичної громадської діяльності школярів; розвиваються творчі риси характеру, а саме: цілеспрямованість, винахідливість, готовність до виправданого ризику.

Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів певних якостей:

відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;

принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;

самостійність;

готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;

творче ставлення до дійсності;

вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.

Саме тому учнівський колектив сильний і організований, з чіткою системою самоврядування й відповідальності перед суспільством за своє навчання та свої вчинки.

 

ВИСНОВКИ

Школа Лідерів — це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота в нашій школі спланована так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, керуючись ідеями демократичного діалогу між поколіннями.

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до організаційної роботи, підготовки різноманітних заходів у школі, ефективної комунікації з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню є: забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу, його органів самоврядування; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу, керівництва справами школи.

Без учнівського самоврядування процес гармонійного становлення та розвитку особистості неможливий, тому учнівське самоврядування в нашій школі активно розвивається і задовольняє потреби сучасного учнівського колективу.

Додатки:  

Додаток 1. https://drive.google.com/drive/folders/1m0LbvdJyZtwQrHXPqw6cCwwNmEeJarsY

Дадок 2. https://drive.google.com/drive/folders/1m0LbvdJyZtwQrHXPqw6cCwwNmEeJarsY

Додаток 3. /ryla/dodatok_4_socproekt_microsoft_office_word.docx

Додаток 4./ryla/dodatok_4_socproekt_microsoft_office_word.docx

Додаток 5./ryla/dodatok_5_nove_pokolinnja_microsoft_office_word.docx

Додаток 6. /ryla/dodatok_6_prostir_jakogo_ne_torkaetsja_chas_micros.docx

Додаток 7. /ryla/dodatok_7_buduemo_demokratiju_microsoft_office_wor.docx

Додаток 8. http://shkolalideriv.wixsite.com/lider-shepetivka

Додаток 9. /ryla/dodatok_9.docx

Додаток 10. /ryla/dodatok_10_zvit_pro_proekt_t_microsoft_office_word.docx

Додаток 11. /ryla/dodatok_11_poza_mezheju_bajduzhosti_microsoft_offi.docx

Додаток 12./ryla/dodatok_12_zvit_roo_proekt_den_zdorovja_microsoft_.docx

Лист Міністерства освіти і науки України «Про перспективи розвитку органів учнівського самоврядування в умовах динамічних суспільних змін» від 08.12.2010 № 1/9-892

Ділові папери в роботі органів самоврядування дітей та учнівської молоді: методичний посібник / автор-упоряд. Т.М.Доценко. – Біла Церква, 2009. –

240 с.

Доценко Т.М. Організаційно-правова база діяльності органів самоврядування дітей та учнівської молоді: методичний посібник / Т.М.Доценко – Біла Церква, 2009. – 256 с.

Єрмаков І.Г. Учнівське самоврядування: структура, зміст і концепція розвитку, проектна діяльність, досвід організації / І.Г.Єрмаков, В.І.Кириченко, Г.Г.Ковганич, Д.В.Спіжева – Х.: Основа, 2008. – 112 с.

Оржеховська В.М. Учнівське самоврядування: пошук ефективних моделей і технологій: навч. посібник / В.М.Оржеховська, Г.Г.Ковганич – К.: ІПВ, 2007. – 234 с.

Приходько М.І. Учнівське самоврядування в сучасному навчальному закладі / М.І.Приходько – Х.: Основа, 2008. – 1


Форма входу
Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, проспект Миру,4,
тел./ф.:(03840)5-37-64,

e-mail:art-craft@ukr.net

Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
Погода
Погода в Україні
Визначні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання



Шепетівський центр дитячо-юнацької творчості © 2021

Безкоштовний хостинг uCoz